Anak Seberang: Jangan Perasan Datuk A. Samad Said

Jangan perasan A Samad Said siapa nak jemput hang by Anak Seberang 15 julai 2011

Sasterawan negara yang lupa daratan telah mengeluarkan kenyataan kononnya dia akan ‘memulaukan’ dan tidak akan hadir di semua majlis / program anjuran kerajaan selepas ini ekoran isu bershit tempohari.

Elok la Pak Samad yang lupa diri, AS pun nak cadangkan mana-mana jabatan/kementerian dalam Kerajaan sekalipun lepas ni tak perlu nak jemput orang tua tak sedar diri ini.

Dia lupa jasa kerajaan yang mengangkat ‘darjat’nya sebegitu tinggi dari seniman haprak jalana hingga dinobatkan menjadi sasterawannegara dan mengecapi pelbagai kemewahan hasil dari jadi sasterwan negara.

Kalau takat nak bersajak, berpuisi dan jadi anak seni, ramai lagi anak muda yang boleh digilap bakat mereka boleh jadi lebih baekk dari Pak Samad.

Garapan Anak Seberang

Labels: bersih

7 komentar:

 

Anonymous said…

itu lah namanya tak bersyukur. selama ni dok makan duit royalti & show kat majlis anjuran kementerian.

p/s: yang dapat RM10 pun bersyukur macam aku. baca free pun ada orang nak bagi duit

July 15, 2011 9:02 PM

 

Anonymous said…

best bro, wa sokong….memang dasar..manusia yang tak sedar dik untung….pi la dok masjid ke, surau ke…lebih baik daripada berkawan dengan lahanat yang nak merosakkan negara…..sasterawan negara konon….

July 15, 2011 9:07 PM

 

Anonymous said…

UNCLE …. sudah la … lu bukannya bagus sangat

July 15, 2011 9:20 PM

 

Anonymous said…

Lu Bukannya bagus sangat pongggggg …

July 15, 2011 9:21 PM

 

Hahn said…

Betul saya sokong. Setakat karangan sampah dan lucah dia macam Salina tu ramai orang boleh buat.

Sebab kerajaan tak layan sangat kehendak dia tu maka dia pun menyebelahi pembangkan. Soalnya apa yang dia tau mengenai pemerintahan dan sistem politik.

Kira bangunan KL boleh lak kot.

July 15, 2011 9:27 PM

 

Anonymous said…

Binatang punya orang tua.
Kenapa? Lu syok sendiri ka.
Apa hebat sangat ka hasil2 sastera kau?
Seumur hidup aku tak hinginpun aku baca penulisan hang.
Perasaan macam popular.
Mungkin anugerah Sasterawan dianugerah oleh Aljuburi sebagaimana Aljuburi dianugerahkan sebagai anugerah tuhan.
Hang simpan la perasaan tu dalam jubung hang.
Tua kutuktak sedar diri.

July 15, 2011 9:47 PM

 

Anonymous said…

dah tua bangks ,,..ngamlah tak payah jalan2 duduk kat rumah ….taubat….faham taubat…bila nek pegi haji….tak takut mati ke …tak sempat taubat…orang tua nerotik ni

July 15, 2011 10:01 PM

Post a Comment

Links to this post

AZLI SHUKRI TODAY: Syeikh Ahmed Tijani Mangsa Terbaru Ulama PAS?

Create a Link

Newer Post Older Post Home

Subscribe to: Post Comments (Atom)

 

BLOG HITS

737160

Rakan Sahabat

Tabung Anak Seberang

Entry Popular (Minggu)

16SX Pics-Aduhai.. Melayu Ku Mandi Bogel Beramai-Ramai Di Kolam

Video Seks Penuh 21 Minit Ditayangkan Di Sini!

MalaysiaTewas 0-4 (Siaran Ulangan Esok 9:00 malam di Astro 817)

3 Responses “Anak Seberang: Jangan Perasan Datuk A. Samad Said” →

  1. Peminat Pak Samad

    July 16, 2011

    Sama ada Pak Samad nak sokong Bersih 2.0 atau sebaliknya adalah hak Pak Samad. Apa alasan sekalipun itu hak Pak Samad, walau nampaknya beliau sendiri yng ke depan bersama Bersih 2.0. Barangkali ada ramai lagi pengarang dan penulis yang sokong Pak Samad tetapi berbuat demikian secara senyap-senyap. Jika betul maka Pak Samad adalah orang berani. Dalam pada itu ikrar Pak Samad nak boikot jemputan untuk memberi ceramah, itu soal lain. Pak Samad mungkin serik dengan karenah orang kerajaan tentang kegiatan beliau dalam dunia persuratan. Masih ingat mogok Pak Samad dengan orang DBP. Dengar cerita, isunya kecil sahaja tapi akhirnya Pak Samad berkecil hati. Kadang-kadang terfikir juga apakah orang seperti Pak Samad harus dilayan sebegitu rupa? Atau semua pihak tidak melihat sensitiviti seorang penulis terkenal seperti Pak Samad, anak Melaka ini. Saya pun tak mengerti. Tapi tabik saya buat Pak Samad. Jika itu Pak Samad mahukan tapi jangan hngt-hangt tahi ayam pula.

    Reply

  2. peminat sasterawan negara

    July 16, 2011

    Saya setuju pandangan bloger gelombang rakyat seperti katanya ” SASTERAWAN NEGARA… Pelikkan? Sebelum diberi pengikhtirafan, punyalah gila babi sokong Kerajaan, Kalau boleh hendak ditafsif dalam puisi betapa baiknya Kerajaan ni. Lepas sudah dapat, otak terus mereng dok sokong Pembangkang dek kerana isu2 kecil yang tiada kaitan pun dengan politik. Lebih baik beri pengikhtirafan kepada tokoh2 sastera yang benar2 punyai jiwa seni yang kental, tanpa mengira batasan mahupun latarbelakang individu mahupun organisasi. Setiap nukilan hasil karyanya menyusuk ke dalam minda manusia tanpa mengira pendirian atau ideologi. Itu namanya sastera. Ini sasterawan kah? Sasterawan yang punya agenda tersembunyi. Sasterawan yang sanggup memperdagangkan diri demi kepentingan politik individu. Sasterawan yang membawa jiwa memberontak, jeritan jiwa dibawa ke jalan raya yang akhirnya, manusia yang songsang mendapat tempat paling tinggi. Inikah sastera? Begitu kerdil maruah seni sasterawan ini? Jikalau Arwah Usman Awang masih hidup, pasti dia kecewa dengan insan bernama A.Samad Said. Terpulanglah. Jika itu maksud tafsiran sastera bagi diri anda. Sasterawan Negara.. Negara apa? REPUBLIK Malaysia yang bakal dibina sang manusia songsang bernama Anwar Ibrahim.”
    Pujuk saja Pak Samad ini dengan terbitkan bukunya lagi. Kalau boleh bagilah ganjaran sebagi seorang sasterawan negara. DBP perlu bagi Pak Samad 50% royalti. Amacam setuju Beb?

    Reply
1 Trackback For This Post
  1. stop premature ejaculation

    ……

    I in addition to my guys have already been studying the great suggestions on the blog and before long came up with a terrible suspicion I never thanked the website owner for those strategies. These guys were definitely so joyful to learn them and have …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: